Unicef en het fonds Education Above All presenteren de krachtlijnen van een project waarmee ze 10 miljoen kinderen in probleemgebieden terug naar de basisschool willen krijgen.
Er trekken meer Engelstalige Afrikaanse studenten naar scholen en universiteiten in China dan naar de VS of Groot-Brittannië. Dat kan op termijn invloed hebben op de houding van de Afrikaanse elites tegenover China, schrijft Victoria Breeze en Nathan Moore, wetenschappers aan de Michigan State University.
Onlangs legde ik aan andere studenten het verschil uit tussen een lineaire economie, een recyclage economie en een circulaire economie. Communicatie en onderwijs spelen een cruciale rol in de overgang—in elk land—van een lineair naar een circulair model.
De Zuid-Pacifische landen Fiji en Papoea-Nieuw-Guinea slagen er goed in om meer kinderen op de schoolbanken te krijgen. De arbeidsmarkt volgt echter onvoldoende om de geschoolde jongeren een uitzicht te bieden op een stabiele baan.
In het begin van mijn carrière als leraar in Da Nang nam ik alle lesopdrachten aan. Ik zag heel veel talencentra van binnenuit, van gerenommeerde mastodonten tot kleine achterafkamertjes, naast de keuken in een huis, de koters rond je heen.
Via een reeks van toevallige gebeurtenissen en ontmoetingen belandde ik op een podium in de grootste aula van mijn Thaise universiteit om mijn mening over wereldburgerschap en onderwijs te geven.
Ook Bougainville, een semi-autonome eilandengroep ten oosten van Papoea Nieuw Guinea, heeft zijn verloren generatie. Deze jongeren moeten niet alleen op zoek naar werk, maar ook naar een identiteit en doel in het leven.
Het Chinese ministerie van Leefmilieu is een onderzoek begonnen naar de ziekte van bijna vijfhonderd scholieren in een school in Changzhou. De problemen begonnen nadat de school was verhuisd naar een nieuwe campus op een sterk vervuilde site.
Veertig procent van de kinderen op Fiji leeft na de verwoestende tropische cycloon Winston in risicovolle omstandigheden. Ze hebben geen huis, water, elektriciteit en kunnen vaak niet meer naar school, zegt het VN-Kinderfonds Unicef.
Het Belgische team van Generation Under Construction is zaterdag in Chengdu aangekomen voor de tweede jaargang van dit project. Amélie, één van de teamleden, schrijft haar indrukken van de eerste twee dagen neer.