Bloomberg Businessweek_ "It's global warming, stupid"

Daags nadat Michael Bloomberg zijn landgenoten heeft opgedragen te stemmen op een president die leiderschap toont op het vlak van de opwarming van het klimaat, springt het magazine dat zijn naam draagt op de kar. Zo brengt Sandy naast de ravage ook nog aandacht teweeg voor ‘het klimaat’. Tot nu toe werd de hele klimaathandel door beide presidentskandidaten doodgezwegen. De twee basisredenen die Bloomberg Businessweek aanhaalt voor het maken van de cover zijn eenvoudig_ De wetenschappelijk consensus is dat klimaatopwarming bestaat en dat daardoor het ‘weer op steroïden’ zit. de tweede reden is economisch_ de natuurrampen zijn te duur. Als er maar beweging in komt. Kanttekening_ Of er over gesproken wordt of niet, volgens Jo Confino van The Guardian is er geen plaats voor optimisme.

[embed]https://twitter.com/MikeBloomberg/status/264080226886221824[/embed]

Zonder jouw steun bestaat MO* niet.

Steun ons en word proMO* voor maar €4/maand of doe een vrije gift. 2925   proMO*’s steunen ons vandaag al. We hopen 2021 te kunnen starten met 3000 proMO*‘s, word jij er één van?

Word proMO* of Doe een gift