Bloomberg Businessweek_ "It's global warming, stupid"

Daags nadat Michael Bloomberg zijn landgenoten heeft opgedragen te stemmen op een president die leiderschap toont op het vlak van de opwarming van het klimaat, springt het magazine dat zijn naam draagt op de kar. Zo brengt Sandy naast de ravage ook nog aandacht teweeg voor ‘het klimaat’. Tot nu toe werd de hele klimaathandel door beide presidentskandidaten doodgezwegen. De twee basisredenen die Bloomberg Businessweek aanhaalt voor het maken van de cover zijn eenvoudig_ De wetenschappelijk consensus is dat klimaatopwarming bestaat en dat daardoor het ‘weer op steroïden’ zit. de tweede reden is economisch_ de natuurrampen zijn te duur. Als er maar beweging in komt. Kanttekening_ Of er over gesproken wordt of niet, volgens Jo Confino van The Guardian is er geen plaats voor optimisme.

[embed]https://twitter.com/MikeBloomberg/status/264080226886221824[/embed]

Maak MO* mee mogelijk.

Word proMO* net als 2798   andere lezers en maak MO* mee mogelijk. Zo blijven al onze verhalen gratis online beschikbaar voor iédereen.

Ik word proMO*    Ik doe liever een gift

Met de steun van

 2798  

Onze leden

11.11.1111.11.11 Search <em>for</em> Common GroundSearch for Common Ground Broederlijk delenBroederlijk Delen Rikolto (Vredeseilanden)Rikolto ZebrastraatZebrastraat Fair Trade BelgiumFairtrade Belgium 
MemisaMemisa Plan BelgiePlan WSM (Wereldsolidariteit)WSM Oxfam BelgiëOxfam België  Handicap InternationalHandicap International Artsen Zonder VakantieArtsen Zonder Vakantie FosFOS
 UnicefUnicef  Dokters van de WereldDokters van de wereld Caritas VlaanderenCaritas Vlaanderen

© Wereldmediahuis vzw — 2024.

De Vlaamse overheid is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze website.