#Litterati, bewustzijn rond afval via instagram

litterati-04 litterati-01

litterati-02

litterati-03

litterati-05

litterati-06

litterati-07

litterati-08

litterati-09

litterati-10

litterati-11

litterati-12

litterati-13

litterati-14

litterati-15

De Amerikaan Jeff Kirschner heeft een campagne tegen afval opgezet op Instagram genaamd Litterati. Het opzet is mensen aan te zetten afval op straat te fotograferen en te delen via Instagram met de tag #litterati… en op te ruimen. Door de geodata van de instagram-foto’s te gebruiken, wordt het mogelijk die buurten te identificeren die relatief meer last hebben van vuilnis op straat waardoor een dialoog met de lokale overheid kan ontstaan om het probleem aan te pakken. De #Litterati-beelden worden vaak getagd met het soort afval of het merk. Dat geeft aanleiding tot een dialoog met die producenten en merken. Sigarettenpeuken spannen de kroon, Starbucks is eerste onder de merken. De beelden en statistieken kunnen worden geconsulteerd op de website van Litterati. Intussen werden al ruim 10.000 instagram-beelden verzameld in deze digitale afvalberg.

 

Maak MO* mee mogelijk.

Word proMO* net als 3030   andere lezers en maak MO* mee mogelijk. Zo blijven al onze verhalen gratis online beschikbaar voor iédereen.

Ik word proMO*    Ik doe liever een gift

Met de steun van

 3030  

Onze leden

11.11.1111.11.11 Search For Common GroundSearch For Common Ground Broederlijk delenBroederlijk Delen Rikolto (Vredeseilanden)Rikolto ZebrastraatZebrastraat Fair Trade BelgiumFairtrade Belgium 
MemisaMemisa Plan BelgiePlan WSM (Wereldsolidariteit)WSM Oxfam BelgiëOxfam België  Handicap InternationalHandicap International Artsen Zonder VakantieArtsen Zonder Vakantie FosFOS
 UnicefUnicef  Dokters van de WereldDokters van de wereld Caritas VlaanderenCaritas Vlaanderen

© Wereldmediahuis vzw — 2024.

De Vlaamse overheid is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze website.