Michael Porter_ "Gedeelde waarde geeft ondernemingen duurzaam competitief voordeel"

Michael E. Porter gaf tijdens het World Business Forum in New York City begin oktober onderstaande presentatie over ‘Shared Value’. Hij is, samen met Mark R. Kramer, de bedenker van de term. Samen publiceerden zij het artikel “Creating Shared Value” in de Harvard Business Review (Januari 2011). Kort gesteld vinden de auteurs dat innovatie zich moet richten op echte sociale noden en dat ondernemingen hun blikveld ruimer moeten maken dan de noden van klanten alleen. Enkel op die manier kan een vrije markt-economie, die zij zeer genegen zijn, duurzaam vooruitgang boeken.Shared Value verschilt sterk van een enge definitie van ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ (MVO) omdat het zich richt op een nieuwe soort waardecreatie. Shared value-denken wijzigt de ondernemingsstrategie dus ingrijpend. Centraal staat ook het clusteren van competenties, in nauwe samenwerking met andere ondernemingen en maatschappelijke spelers. In opvolging van een eerder artikel, vind je hier de recente presentatie van Michael Porter.

[issuu viewMode=singlePage width=640 height=500 embedBackground=%23505050 shareMenuEnabled=false backgroundColor=%23222222 documentId=121023130635-61d034e87e8447949576c625d3f3d3ed name=michael_porter_-_2012_-_hsm_world_b username=florisvancauwelaert unit=px v=2]

Zonder jouw steun bestaat MO* niet.

Steun ons en word proMO* voor maar €4/maand of doe een vrije gift. 3190   proMO*’s steunen ons vandaag al. 

Word proMO* of Doe een gift