Patagonia: "Koop niet wat je niet nodig hebt"
Patagonia, het Amerikaanse keurmerk van bergsport- en outdoors-kledij, roept haar klanten op minder te consumeren. “Koop niet wat je niet nodig hebt”, vragen ze deze week in een mailing naar hun klanten. De oproep is opmerkelijk en een herhaling van hun legendarische, paginagrote reclame van een jaar geleden in de New York Times met de slogan “Don’t buy this jacket”. Patagonia roept haar klanten ook op een wederzijdse belofte te maken onder haar ‘Common Threads‘-programma. Zij zullen duurzame, herstelbare spullen maken en beloven ze te recycleren. En wij, consumenten, moeten beloven minder spullen te kopen, ze te herstellen, hergebruiken en te recycleren. De slogan van ‘Common Threads’ is_ “Reduce, repair, reuse and recycle” en liefst in die volgorde voegt de fabrikant er aan toe. Misschien dit jaar Sinterklaas en de Kerstman dat eens in de baard te wrijven?
Maak MO* mee mogelijk.
Word proMO* net als 2798 andere lezers en maak MO* mee mogelijk. Zo blijven al onze verhalen gratis online beschikbaar voor iédereen.
Meer verhalen
-
Nieuws
-
Nieuws
-
Nieuws
-
Nieuws
-
#WijZijnHier
-
Reportage