Patagonia: "Koop niet wat je niet nodig hebt"

 

Patagonia, het Amerikaanse keurmerk van bergsport- en outdoors-kledij, roept haar klanten op minder te consumeren. “Koop niet wat je niet nodig hebt”, vragen ze deze week in een mailing naar hun klanten. De oproep is opmerkelijk en een herhaling van hun legendarische, paginagrote reclame van een jaar geleden in de New York Times met de slogan “Don’t buy this jacket”. Patagonia roept haar klanten ook op een wederzijdse belofte te maken onder haar ‘Common Threads‘-programma. Zij zullen duurzame, herstelbare spullen maken en beloven ze te recycleren. En wij, consumenten, moeten beloven minder spullen te kopen, ze te herstellen, hergebruiken en te recycleren. De slogan van ‘Common Threads’ is_ “Reduce, repair, reuse and recycle” en liefst in die volgorde voegt de fabrikant er aan toe. Misschien dit jaar Sinterklaas en de Kerstman dat eens in de baard te wrijven?

Maak MO* mee mogelijk.

Word proMO* net als 2798   andere lezers en maak MO* mee mogelijk. Zo blijven al onze verhalen gratis online beschikbaar voor iédereen.

Ik word proMO*    Ik doe liever een gift

Met de steun van

 2798  

Onze leden

11.11.1111.11.11 Search <em>for</em> Common GroundSearch for Common Ground Broederlijk delenBroederlijk Delen Rikolto (Vredeseilanden)Rikolto ZebrastraatZebrastraat Fair Trade BelgiumFairtrade Belgium 
MemisaMemisa Plan BelgiePlan WSM (Wereldsolidariteit)WSM Oxfam BelgiëOxfam België  Handicap InternationalHandicap International Artsen Zonder VakantieArtsen Zonder Vakantie FosFOS
 UnicefUnicef  Dokters van de WereldDokters van de wereld Caritas VlaanderenCaritas Vlaanderen

© Wereldmediahuis vzw — 2024.

De Vlaamse overheid is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze website.