Petrolify - Pluk niet de dag, maar je leven

Sterke campagnes die er in slagen om mensen te sensibiliseren zijn zeldzaam. Getuige daarvan de absolute stinker uit 1984 van Band Aid_ Do they know it’s Christmas.  Ruim 30 jaar na datum meurt deze plaat nog steeds als een natte hond doorheen het campagnelandschap.

Gelukkig is er sindsdien wel een en ander veranderd. De geweldige campagnes van het Noorse Radi-Aid (rond stereotypes in Afrika en ontwikkelingssamenwerking) of het licht briljante Follow the Frog van de Rainbow Alliance (rond labeling van houtproducten en bescherming van het regenwoud) zijn enkele welgekomen en frisse voorbeelden hoe het wel kan/moet.

Het Post-Carbon Institute kwam recent met een campagne rond petrolify, een wonderbaarlijke pil die een ‘concentrated oil solution’ voor je dagelijkse beslommeringen belooft.

https://www.youtube.com/watch?v=RhgBeT_gkJU#t=17

Geslaagd of niet? You be the judge! Meer inspiratie en voorbeelden vind je onder meer op osocio.org of ads-ngo.com.

Maak MO* mee mogelijk.

Word proMO* net als 3030   andere lezers en maak MO* mee mogelijk. Zo blijven al onze verhalen gratis online beschikbaar voor iédereen.

Ik word proMO*    Ik doe liever een gift

Met de steun van

 3030  

Onze leden

11.11.1111.11.11 Search For Common GroundSearch For Common Ground Broederlijk delenBroederlijk Delen Rikolto (Vredeseilanden)Rikolto ZebrastraatZebrastraat Fair Trade BelgiumFairtrade Belgium 
MemisaMemisa Plan BelgiePlan WSM (Wereldsolidariteit)WSM Oxfam BelgiëOxfam België  Handicap InternationalHandicap International Artsen Zonder VakantieArtsen Zonder Vakantie FosFOS
 UnicefUnicef  Dokters van de WereldDokters van de wereld Caritas VlaanderenCaritas Vlaanderen

© Wereldmediahuis vzw — 2024.

De Vlaamse overheid is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze website.