Verboden campagne gaat wereld rond

Toronto lanceerde deze maand een originele campagne om straatvuil en sluikstorters aan te klagen. Door letters uit bekende merken te combineren, wijzen ze iedereen op hun verantwoordelijkheid. Goed gevonden, maar dat was buiten de betrokken producten gerekend. Zij eisen dat de campagne de vuilbak ingaat wegens copyrightschendingen. Beetje wrang natuurlijk, want uiteraard zijn ook de producenten van o.a. frisdrank en snoepgoed medeverantwoordelijk voor de afvalberg. Ironisch genoeg ondervindt de campagne een enorm Streisand effect en verschijnt ze nu ook plots op een Vlaamse blog.

Toronto Campagne 6

Toronto Campagne 5 Toronto Campagne 4 Toronto Campagne 3 Toronto Campagne 2 Toronto Campagne 1 Foto’s: © City of Toronto LiveGreen

Zonder jouw steun bestaat MO* niet.

Wil je dat MO* dit soort verhalen blijft brengen?
Steun ons en word proMO* voor maar €4/maand of doe een vrije gift

Word proMO* of Doe een gift