Verboden campagne gaat wereld rond

Toronto lanceerde deze maand een originele campagne om straatvuil en sluikstorters aan te klagen. Door letters uit bekende merken te combineren, wijzen ze iedereen op hun verantwoordelijkheid. Goed gevonden, maar dat was buiten de betrokken producten gerekend. Zij eisen dat de campagne de vuilbak ingaat wegens copyrightschendingen. Beetje wrang natuurlijk, want uiteraard zijn ook de producenten van o.a. frisdrank en snoepgoed medeverantwoordelijk voor de afvalberg. Ironisch genoeg ondervindt de campagne een enorm Streisand effect en verschijnt ze nu ook plots op een Vlaamse blog.

Toronto Campagne 6

Toronto Campagne 5 Toronto Campagne 4 Toronto Campagne 3 Toronto Campagne 2 Toronto Campagne 1 Foto’s: © City of Toronto LiveGreen

Ik ben proMO*

Nu je hier toch bent

Om de journalistiek van MO* toekomst te geven, is de steun van elke lezer meer dan ooit nodig. Vind je dat in deze tijden van populisme en nepnieuws een medium als MO* absoluut nodig is om de waarheid boven te spitten? Word proMO*.

Wil je bijdragen tot de mondiale (onderzoeks)journalistiek in het Nederlandstalig taalgebied? Dat kan, als proMO*.

Wil je er mee voor zorgen dat de journalistiek van MO* mogelijk blijft en, ondanks de besparingspolitiek, verder uitgebouwd wordt? Dat doe je, als proMO*.

Je bent proMO* voor € 4/maand of € 50/jaar.

Word proMO* of Doe een gift