Indiase minister van Ondernemerschap lanceert actieplan voor vaardigheden van de actieve beroepsbevolking

Helft van de Indiërs heeft 100 uur bijscholing nodig

Community Eye Health CC BY-NC 2.0

 

In India is een nationaal actieplan gelanceerd om de vaardigheden van de actieve beroepsbevolking bij te spijkeren. Tegen 2022 zou de helft van de werkende volwassenen extra bijscholing moeten krijgen om mee te kunnen.

De Indiase minister van Ondernemerschap, Dharmendra Pradhan, heeft in samenwerking met het World Economic Forum (WEF) de Task Force for Closing the Skills Gap in India gelanceerd. Dit nationale actieplan brengt bedrijven, overheden, het middenveld en de onderwijs- en trainingssector samen om de vaardighedenkloof in het land te dichten.

100 uur

Volgens het WEF-rapport Future of Jobs, dat vorige maand werd gelanceerd, moet de helft van de beroepsbevolking in India tegen 2022 bijgeschoold worden om te beantwoorden aan de specifieke arbeidseisen in de toekomst.

Op dit moment hebben bedrijven zich al geëngageerd om 1 miljoen werkende mensen te bereiken. Het rapport berekende dat de beroepsbevolking in India gemiddeld 100 uur per persoon bijscholing nodig heeft.

Bedrijven engageren zich om 1 miljoen werkende mensen te bereiken.

‘Met de grootste populatie jongeren en meer dan de helft van de populatie in de arbeidsleeftijd, is de ontwikkeling van vaardigheden essentieel voor inclusieve groei en ontwikkeling in India’, zei de minister bij de lancering van de taskforce.

India is het tweede land, na Zuid-Afrika, om in het Closing the Skills Gap-project te stappen. Het WEF wil tegen 2020 in totaal tien landen bereiken en de ontwikkeling van specifieke vaardigheden en talenten stimuleren die in de toekomst nodig zijn in het bedrijfsleven en de industrie.

Ik ben proMO*

Nu je hier toch bent

Om de journalistiek van MO* toekomst te geven, is de steun van elke lezer meer dan ooit nodig. Vind je dat in deze tijden van populisme en nepnieuws een medium als MO* absoluut nodig is om de waarheid boven te spitten? Word proMO*.

Wil je bijdragen tot de mondiale (onderzoeks)journalistiek in het Nederlandstalig taalgebied? Dat kan, als proMO*.

Wil je er mee voor zorgen dat de journalistiek van MO* mogelijk blijft en, ondanks de besparingspolitiek, verder uitgebouwd wordt? Dat doe je, als proMO*.

Je bent proMO* voor € 4/maand of € 50/jaar.

Word proMO* of Doe een gift