Veelgestelde vragen over proMO*

Waarom moet ik proMO* worden?

Sinds 2017 krijgt MO*jaarlijks 150.000 euro minder subsidies (bekijk hier een grafiek) Een serieuze klap, maar we zijn daardoor niet uitgeteld. We blijven MO*: kritisch, belangrijk, onafhankelijk, mondiaal, betrokken. Voor ons zijn media meer dan een markt en is informatie niet vrijblijvend.

Om de journalistiek van MO* toekomst te geven, is de steun van elke lezer meer dan ooit nodig.  Daarom lanceren we het project: Ik ben proMO*.

Vind je dat in deze tijden van populisme en nepnieuws een medium als MO* absoluut nodig is om de waarheid boven te spitten? Word proMO*. Wil je bijdragen tot de mondiale (onderzoeks)journalistiek in het Nederlandstalig taalgebied? Dat kan, als proMO*. Wil je er mee voor zorgen dat de journalistiek van MO* mogelijk blijft en, ondanks de besparingspolitiek, verder uitgebouwd wordt? Dat doe je, als proMO*.

Hoeveel kost het mij om proMO* te worden?

Je bent proMO* door een bijdrage van € 4/maand of € 50/jaar. Zo geef je de MO*journalisten en het unieke MO*project een stevige steun in de rug, en garandeer je mee dat honderdduizenden lezers op een kwalitatieve, betrouwbare en betrokken manier geïnformeerd blijven over onze snel veranderende wereld.

Kan ik ook via een gewone overschrijving betalen?

Dat kan zeker, maar het is een klein beetje duurder omdat we hier meer administratiekosten voor hebben. Schrijf het bedrag van 55 euro over op rekeningnummer BE33 8939 4407 0046 met vermelding ‘ik ben proMO*’ + uw naam en adres.  

Kan ik ook het proMO*lidmaatschap cadeau geven?

Dat kan zeker. Wil je je vrienden, collega’s, familie of kortom al wie je dierbaar is ook lid maken van de lezerscommunity van MO* en hen laten genieten van de bijhorende proMO*voordelen? Geef hen het proMO*lidmaatschap cadeau en ontvang als beloning zelf een gratis jaarabonnement op MO*magazine (= 4 nummers in je brievenbus). 1 jaar proMO* kost 50 euro. Jij kiest hoeveel vrienden je proMO* wil maken. Je bestelt en betaalt je voucher(s) en je bezorgt die aan je vriend(en). Met de unieke code in de voucher kunnen je vrienden zich dan gratis registreren als proMO*. Klik hier.

Kan ik mijn vrienden mobiliseren om proMO* te worden?

Dat kan zeker. Als je minstens 1 vriend proMO* maakt, krijg je van ons een gratis jaarabonnement op MO*magazine als beloning. Per extra vriend die je proMO* maakt, wordt je abonnement op ons magazine met 1 jaar verlengd. Hoe meer vrienden je werft, hoe langer je gratis abonnement op ons magazine blijft lopen. Hoe ga je te werk? Vul hier je gegevens in en je krijgt van ons een e-mail met een unieke proMO*code waarmee je je vrienden proMO* kan maken. Via de proMO*code kunnen je vrienden proMO* worden en kunnen wij zien welke beloning jij krijgt. Klik hier.

Waarom kost een maandelijkse bijdrage minder dan een jaarlijkse bijdrage?

We willen de maandelijkse domiciliëring (€ 4/maand) stimuleren omdat we op die manier niet jaarlijks een betalingsherinnering moeten sturen en we het administratieve werk tot een minimum kunnen beperken. 

Hoe werkt de domiciliëring?

Het starten van een domiciliëring, wordt gedaan door de eerste betaling te doen via Bancontact, Creditcard, KBC Payment Button en Belfius Direct Net. Met die eerste betaling wordt machtiging afgegeven voor de domiciliëring op het betreffende rekeningnummer en wordt er een digitaal SEPA Mandaat aangemaakt.

Hoe kan ik mijn domiciliëring wijzigen of stopzetten?

Om je domiciliëring te wijzigen of stop te zetten, mail je je naam, adres en rekeningnummer naar proMO@mo.be. Wij doen dan het nodige.

Met welk betaalsysteem werken jullie eigenlijk?

Wij werken met Mollie, een erkend bedrijf dat online betalingen verzorgt voor bedrijven. Je betaling verloopt via dit betaalplatform. Je kan kiezen uit verschillende betaalmethodes. Op je bankafschriften zal je ook de naam Mollie B.V. of Stg Mollie Payments zien verschijnen. Het betaalde bedrag komt eerst bij Mollie terecht op een geblokkeerde rekening. Op periodieke basis wordt dit geld dan getransfereerd naar de rekening van MO*. Op deze pagina kun je meer informatie vinden over de transactie die via Mollie of onder vermelding van Stg Mollie Payments gedaan is.

Wens je niet online te betalen, maar verkies je een klassieke overschrijving of een factuur, neem dan contact met ons op via proMO@mo.be. We bezorgen je dan de nodige informatie.

Wat doen jullie met mijn geld?

Om te beginnen: we houden je op de hoogte van het succes van deze actie. Wat we met de proMO* inkomsten doen? Journalisten en fotografen vergoeden, de website verbeteren, de verspreiding ons onderzoek bevorderen… kortom: het gat dichten dat de besparingen slaan en zo de werking voortzetten en verdiepen. Dankzij jouw bijdrage kunnen we ook onze website gratis toegankelijk houden. Je zorgt er dus samen met ons voor dat wij honderdduizenden lezers op een kwalitatieve, betrouwbare en betrokken manier kunnen blijven informeren.

Hoe zit het met mijn voordelen als proMO*?

Alle voordelen die gekoppeld zijn aan je lidmaatschap van de proMO*-community worden gecommuniceerd via de exclusieve maandelijkse nieuwsbrief van hoofdredacteur Gie Goris en via de exclusieve Facebookgroep waarvan je enkel als proMO* lid kan worden. Je zal dus met regelmaat op de hoogte gehouden worden over onze evenementen die je gratis kan bijwonen, de kortingen die we jou zullen aanbieden en de tickets die je kan winnen. 

Je krijgt ook de mogelijkheid en om als proMO* in dialoog te gaan met onze journalisten via de exclusieve Facebookgroep. Ook zal je een blik achter de schermen van MO* krijgen via de maandelijkse nieuwsbrief van hoofdredacteur Gie Goris. Heb je hierover vragen, contacteer dan proMO@mo.be 

Krijg ik ook een abonnement op MO*magazine?

Als proMO* krijg je een gratis abonnement op ons driemaandelijks MO*magazine. Je moet dit wel aanvinken bij je registratie als proMO*. Indien je dat niet gedaan hebt, kan je ook je gratis abonnement aanvragen via proMO@mo.be. Bezorg dan wel je volledig adres.

Je gratis abonnement blijft doorlopen zolang je proMO*lidmaatschap loopt. Zet je je proMO*lidmaatschap stop, dan stopt ook je gratis abonnement op het magazine.  

Ben je al Knack-abonnee, dan ontvang je MO* automatisch bij je Knack-pakket.

Als je iemand anders proMO* maakt of als je het proMO*lidmaatschap cadeau geeft, krijg je ook een gratis jaarabonnement op MO*. Hou hiervoor zeker ook de nieuwsbrief en Facebookgroep in de gaten.

Nog vragen?

Je kan ons altijd mailen via proMO@mo.be. We proberen je zo snel mogelijk verder te helpen. Hou er wel rekening mee dat we in weekends en vakantieperiodes niet altijd snel kunnen reageren.