Meest beangstigende commercial van 2014
Hoe creëren we de stad op maat van de mens? Hoe maken we de stad aangenaam om in te wonen? Maar ook hoe maak je de stad van de toekomst een veilige stad?
Op die laatste vraag moeten we niet ver zoeken naar het antwoord. PinkRoccade, een digitale dienstverlener voor steden en gemeenten in Nederland, kwam vorige maand met hun visie van een echte smart city op de proppen. Kijk even mee.
‘Informatie, de adviseur van de toekomst’. Mij lijkt het eerder ‘Privacy, nostalgie uit het verleden’. Een Zero-samenleving is een samenleving die streeft naar zero-negatieve impact. Zero-privacy is uiteraard geen deel van dat verhaal. Dat leek PinkRoccade zich ook te beseffen toen de kritiek op hun toekomstvisie duidelijk geuit werd.
Ons uitgangspunt is dat de burger baas is en blijft over eigen data. De burger kiest zelf welke data hij deelt met bedrijven en de overheid.
— PinkRoccade (@PinkRoccade) October 3, 2014
Eén van de luidste kritieken kwamen van de websites QuoteNet.nl en GeenStijl. Die laatste voorzag hun commentaar met bijhorend filmpje dat duidelijk lieten verstaan wat ze van de hele aanpak vonden.
De ultieme verdediging van PinkRoccade ten slotte luidde als volgt_
”Het filmpje op YouTube is inderdaad in onze opdracht geproduceerd als onderdeel van een seminar voor ICT professionals. Als je het filmpje buiten deze context beoordeeld is het makkelijk om dit te ridiculiseren zoals Geenstijl het doet.”
Maak MO* mee mogelijk.
Word proMO* net als 2798 andere lezers en maak MO* mee mogelijk. Zo blijven al onze verhalen gratis online beschikbaar voor iédereen.
Meer verhalen
-
Interview
-
Nieuws
-
Nieuws
-
De Ontwikkelaars
-
Analyse
-
Nieuws